Czerwiec 27, 2018 | ms
Węzeł przesiadkowy – szybka i sprawna komunikacja!

Wniosek w sprawie utworzenia dodatkowego połączenia komunikacji gminy Kostrzyn na linii Trzek – Siekierki – Paczkowo (Zintegrowany Węzeł Przesiadkowy) jest zasadny i zrozumiały. Wszystkie gminy należące do Stowarzyszenia Metropolia Poznań współpracują nad stworzeniem wspólnego systemu komunikacji, na którego przebudowę Unia Europejska przyznała środki, zgodnie ze Strategią ZIT.  Ujmując najprościej, celem jest ograniczenie emisji spalin i przestawienie z transportu kołowego na szynowy. Po realizacji tego ogromnego projektu najszybszymi i najdogodniejszym środkiem transportu będzie transport szynowy, dlatego gminy zgodnie ze Strategią ZIT tworzą węzły przesiadkowe na swoim terenie, zakupują autobusy i organizują transport gminny dowożący  pasażerów do najbliższych dworców PKP. Cały transport kołowy będzie dostosowany do przyjazdów i odjazdów pociągów, co oznacza, że  docierając do dworca PKP, będziemy mieć dostępny cały system połączeń na jeden bilet – pociągiem będzie najtaniej i najszybciej!

Ponieważ gmina Kostrzyn nie posiadała własnego transportu lokalnego, w 2009 roku zawarliśmy porozumienie z Gminą Swarzędz, by ułatwić mieszkańcom Siekierek  dojazd do PKP (Poznań – Września), a później w 2014 roku – porozumienie z gminą Kleszczewo dające alternatywne połączenie z Siekierek komunikacją autobusową. W każdym porozumieniu chodziło o realizację interesów obu gmin, np. Gmina Swarzędz potrzebowała pętli, my potrzebowaliśmy zapewnić mieszkańcom dojazd do przystanku kolejowego w Paczkowie, dlatego negocjowaliśmy harmonogram rozkładu jazdy dopasowany do odjazdów pociągów.  Obecnie dojazd z Paczkowa do Poznania koleją trwa ok. 15 minut. Faktem jest, że Gmina Swarzędz buduje węzeł przesiadkowy w Paczkowie, będzie konsultowała przebieg trasy z mieszkańcami. Mogą nastąpić zmiany…

Podczas ostatniej sesji dowiedziałam się o wniosku Stowarzyszenia, który został przedstawiony przez burmistrza, że jest to wniosek jednej osoby reprezentującej osiem osób, domagającej się alternatywnej linii autobusowej do Paczkowa na dworzec PKP i do szkoły itd.  Natomiast słowo „alternatywnej” burmistrz interpretował „ta albo ta”, co wg niego oznaczało, że we wniosku chodzi o likwidację linii.  Stąd nieporozumienie, a w zasadzie kompromitacja urzędującego burmistrza Matyska.  Mieć alternatywę, to znaczy mieć wybór. Likwidacja linii  jest przeciwieństwem,  zamyka możliwość wyboru, bo pozostałby jedna możliwość dojazdu (i żadnej alternatywy).  Burmistrz Matysek się ewidentnie pomylił i za rozpowiadanie nieprawdziwych informacji powinien Stowarzyszenie przeprosić! – rozpatrzyć wniosek, jak wiele innych.

Każdy, kto dojeżdżał do szkoły czy do pracy wie, że liczy się czas. Dlatego zorganizowanie transportu gminnego i dowóz pasażerów do najbliższego punktu przesiadkowego jest priorytetem, bo zadanie to jest dofinansowane środkami unijnymi.

Gdy składałam uwagi do Strategii ZIT, domagając się wpisania budowy tunelu pod linią E-20 w Kostrzynie, oświadczyłam m.in., że gmina Kostrzyn bez uwzględnienia budowy tunelu w Strategii ZIT pozostanie „białą plamą na mapie Metropolii”, bo bez tunelu pod linią kolejową E-20 , która dzieli gminę na dwie części, nie będziemy mogli skorzystać ze środków planowanych na budowę węzłów przesiadkowych i zorganizować transportu lokalnego.  Autobusy dowożące do przystanku utkną na przejazdach, co przy zwiększeniu częstotliwości jazdy pociągów będzie nieuniknione. Zwróciłam uwagę, że ze względu na odległość od Poznania, nie opłaca się mojej gminie bezpośrednia komunikacja autobusowa do Poznania, nie tylko dlatego, że gmina jest biedna, ale przede wszystkim nie opłaci się mieszkańcom płacić za bilet na autobus i jechać 35 -40 minut do Poznania, bo pociągiem zajmie to 20 minut  i będzie taniej – to czynnik ekonomiczny decyduje o tym, że chcemy włączyć się w projekt i korzystać z kolei „marszałkowskiej”. Racje przedstawione w uwadze, zostały uznane przez Radę Metropolii Poznań.

Pomimo, że uwaga została przyjęta i budowa tunelu pod linią E-20 wpisana do Strategii ZIT, obecna władza realizuje najgorszy scenariusz: zrezygnowano z wnioskowania o środki unijne na budowę tunelu za środki unijne (ZIT) w ramach budowy punktu przesiadkowego i nie można było w pełni skorzystać ze środków na organizowanie transportu lokalnego. Te środki się kończą, a my pozostaliśmy bez tunelu, nie kupiliśmy za unijne środki wystarczającej ilości autobusów i nie wybudowano ścieżki rowerowej Gułtowy – Siedlec itd. Czy Kostrzyn jest w stanie uruchomić transport gminny dowożący do punktów przesiadkowych mieszkańców tak dużych sołectw, jak Czerlejno, Czerlejnko, Siekierki, Trzek, Węgierskie, Ługowiny od 1 września 2018? Piszę o tym, ponieważ pan Burmistrz Matysek atakuje na stronie gminy Stowarzyszenie, strasząc, że nie zbuduje kanalizacji w Siekierkach, zawiesi rozbudowę oświetlenia albo przesunie w czasie przebudowę skrzyżowania Kórnicka – Tulecka itp., bo brakuje 1,4 mln na zakup autobusu. Ale dlaczego chce kupować autobus za gminne, skoro na ten cel były środki unijne? Jak to się stało, że największa wieś w gminie – Siekierki – została pominięta przy organizowaniu transportu gminnego – przecież nie można w nieskończoność liczyć na uprzejmość gminy Swarzędz, trzeba z nią konstruktywnie współpracować!

Renata Lepczyk

35 komentarzy
  • Co z tego wynika Tadeuszu?

  • Tadeusz podaj projekt uchwały w w sprawie ZIT. Ciekawi mnie kto mówi prawdę.

  • Na otwarciu węzła przesiadkowego pan Starosta i zarówno wiceprezes Zarządu, powiedział, że węzeł jest częścią projektu Stowarzyszenia Metropolia Poznań. Projekt ZIT powstał w poprzedniej kadencji.

  • Z Rodo w gminie kiepsko. Chodzi o oświadczenie na facebooku gminy. Sposób w jakiej przedstawiono osobę podpisującą się pod wnioskiem stowarzyszenia jest przykładem złamania przepisów o ochronie danych osobowych w związku z ich przetwarzaniem – RODO. Osoby, które składają wnioski nie mogą być narażane na atak i zniesławianie przez organy gminy, Autorka zdaje się nie wyraziła zgody na upublicznienie jej danych osobowych w tej formie.

  • Katarzyna a2d89e

    Do Kasi,
    a Ty kogo reprezentujesz zastępcę burmistrza? Janosik i inni piszą o faktach, których na stronie urzędu nie ma albo trudno je znaleźć, np budżet bez pokrycia na 18 milionów tylko w samym roku 2018. Taki budżet przygotował burmistrz, a to że ta rada wszystko klepie, to już inna sprawa.
    Druga sprawa to wyprzedaż majątku gminnego. Czy prasa napisze, kiedy pęknie 10 milionów za wyprzedaż działek wchodzących w skład majątku gminnego?
    I wygląda to na efekt kuli śniegowej:
    2016 rok gmina na minusie – 2 438 395, 66 zł, przy sprzedaży majątku za 655 600 zł
    2017 rok gmina na minusie – 6 755 282, 62 zł, przy sprzedaży majątku za 1 505 378 zł
    2018 rok gmina na minusie – 15 211 109,42 przy sprzedaży majątku za 6 926 000 zł, to znaczy: bez sprzedaży majątku deficyt wyniósłby 22 137 109, 42 zł – w jednym 2018 roku!
    Droga Kasiu to ile wyniesie deficyt budżetu w 2019 r..?
    Sprzedać można tylko raz!

    • No pięknie, bez sprzedaży działek narobiliby 40 000 000 zł długu. Gdzie te pieniądze poszły? Płace podatki i nic z tego nie mam.

    • Ambrizja 342a2b

      Masz rację Kasiu. Też mam takie wrażenie że druga Kasia reprezentuje jedyną „słuszną” opcję.

      • Za 40 000 000 zł wydanych pieniędzy z budżetu to niewiele się dzieje. Gdyby policzyć metry wykonanych dróg i kanalizacji w poprzednich kadencjach, wyszłoby grubo na niekorzyść tej władzy.

  • Pani Moniko,a Pani w czyim interesie występuje?. Z tych chaotycznych zrywów aktywności trudno zdefiniować o jaki Pani zabiega. I nie krzyczymy,tylko wyrażamy kontrargumenty na jątrzenie i wietrzenie problemu, którego nie ma i nie powinno być. Pozdrawiam P.S. Każdy głos jest ważny 😉

  • Panie Janosik nie dziwię się,że z Janosikiem władza nie rozmawia. Też bym nie rozmawiała. Oglądał Pan film jak wyglądała polityka w czasach Janosika?. I dzisiaj Pan i Panu podobni próbują ją reaktywować. Z tą różnicą, że dzisiaj z motyką to nawet na księżyc nie wpuszczą. Budżet to kompetencja gminy i władz gminy. A z tego co wiem to decyzje budżetowe zapadają kolegialnie a nie jednoosobowo, więc Pana reprezentant też tam jest i decyduje. Nie mam więcej nic do powiedzenia. Nie rozmawiam z bohaterami z prehistorii prawie. Dobrego poczucia humoru życzę do nadal !!!

    • Ambrozja 342a2b

      Pani Kasiu. Proszę przeczytać swoje wypowiedzi. Obraziła Pani tutaj już nie jedną osobę. Nie znając osób dokonuje Pani oceny innych. Wypowiedzi większości osób poruszają problem i zawierają argumenty. Janosik i inni mają rację deficyt pęcznieje. Tak samo budowa nowej drogi za 650 tys. Taki kaprys. Problem z parkingiem przy urzędzie.

  • Pani Kasiu. Owszem jest tylko kwestia demokracji. Kiedyś lud jak władza go nie słuchała, to wychodził na ulicę. Dzisiaj nie ma takiej konieczności. Są media w tym fora internetowe. Dialog nie polega na przyjmowaniu jedynie słusznej drogi zarządzających gminą lecz po pierwsze wysłuchaniu tego co inni mają do powiedzenia. Zatem najpierw trzeba mieć z kim rozmawiać, tylko jak druga strona nie przyjmuje argumentów drugiej to pozostają inne sposoby komunikacji. Poza tym Pani Kasiu istnieje coś takiego jak dozwolona krytyka dotyczy to zwłaszcza władzy publicznej. 20 mln deficytu z znikąd się nie wzięło. w 2014 roku nie było deficytu. Skoro Pani pisze na temat zasad planowania budżetu to proszę porównać rok 2014 zapis w uchwale budżetowej pod pozycją deficyt budżetowy – 0,00 złotych. Wie Pani w końcu krowa przestanie dawać mleko jak się jej wody i siana nie poda, a z pustej lodówki więcej się nie da wyciągnąć. To że władze nie rozmawiają to mogę Pani podać przykładów wiele.

  • Trasy – masakra! Autobusów zakupiono za mało! Trasa 464 testowana – ciekawe ile godzin trwała podróż przedstawicieli urzędu?
    W ten sposób dojazd do pracy – męczarnia.
    W drodze powrotnej autobus pomija Drzązgowo czyli 1 kilometr z buta.
    Miały powstać węzły przesiadkowe ułatwiające dostęp do dworca PKP, a tymczasem burmistrz proponuje zamianę dowozów do szkół na autobus gminny.
    Gadanie, że później zakupią więcej autobusów to bzdury. A za co? Środki unijne się kończą, a gmina zadłużona.

    • Testowali trasę 464, to powinni się przejechać przez przejazd kolejowy ul. Kórnicką, bo na podstawie Porozumienia podpisanego przez burmistrza, musimy wybudować tunel i drogi dojazdowe, w maju 2019 roku PKP zamknie dwa przejazdy, a burmistrz Matysek planuje budowę dróg dojazdowych do roku 2023, jak mówił na sesji. Chyba nie ma wyobraźni! Ugotował gminę na wiele lat z jednym przejazdem.

  • A władze nic! Porażka Trasa 463: Dworzec PKP – Siekierki Wielkie (Pętla) – Trzek – Czerlejno – Grunwaldzka – Dworzec PKP – by dostać się do dworca PKP w Kostrzynie z Siekierek i Trzeka trzeba dołożyć ponad 20 minut i to wtedy, gdy przejazd będzie otwarty! Szybciej z Siekierek do Kostrzyna można się dostać koleją z Paczkowa, nawet idąc pieszo na dworzec. Porażka!

  • Renata Lepczyk b2375b

    Sz. P. Kasiu, nie żyjemy w PRL, ten system uciszania ludzi już minął. Od 1989 r. mamy system demokratyczny i nowe prawo; próbując zamykać usta osobom wypowiadającym się publicznie na temat działań podejmowanych przez władzę, to prawo łamiesz. Sprawujący władzę podlegają publicznej ocenie, osoby krytykujące i przedstawiające inne koncepcje są chronione.
    Prawo do wypowiadania się jest równe dla wszystkich.
    Oczywiste jest, że najpierw działam i składam wnioski, a dopiero, gdy sprawy przybierają zły obrót dla gminy, publicznie zabieram głos. Naruszyłaś moje dobra osobiste sugerując publicznie, że jest inaczej! Często składam wnioski i informuję o możliwościach pozyskiwania środków zewnętrznych podczas sesji i innych spotkań. Napisałam kilkadziesiąt wniosków, z których wiele zostało zrealizowanych, wiele też było poparte podpisami mieszkańców gminy. Spośród ostatnio realizowanych: wniosek o budowę ul. Wrzesińskiej, budowę ul. Warszawskiej, rewitalizacji parku przy ul. Dworcowej, kontynuację budowy dróg na osiedlu, tj. ul. Rzeźnickiej i ul. Rzemieślniczej, uprzątnięcie parku i budowę placu zabaw przy ul. Kuśnierskiej, wniosek o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego na terenie parku, by powyższe zadanie można było zrealizować, wniosek o budowę oświetlenia w ul. Nad Strumieniem, o dokończenie budowy drogi w ul. Stawnej, dwukrotnie wniosek do Budżetu Obywatelskiego (Mini park linowy dla gminy Kostrzyn), interweniowałam w sprawie kanalizacji w ul. Ogrodowej i wiele innych.
    W sprawie połączenia komunikacji gminy Kostrzyn na linii Trzek – Siekierki – Paczkowo (Zintegrowany Węzeł Przesiadkowy) wniosek już złożyło Stowarzyszenie, dublowanie wniosku, po tym, jak publicznie potraktowano wnioskodawców, nic nie da. Interes społeczny może być broniony tylko w debacie publicznej, którą wywołał burmistrz wystąpieniem podczas sesji i upublicznieniem na stronie urzędu. Mam nadzieję, że ten wniosek nie podzieli losu działań podjętych w sprawie budowy tunelu pod linią kolejową E-20 za środki unijne w ramach ZIT.

  • Szanowna Pani,Pani czas się skończył w Radzie i we władzach gminnych. Miejsce na dialog jest dzisiaj dla Pani jak kazdego mieszkanca w budynku Gminy a nie na forach internetowych jadowita krytyka obecnych wladz. Zna Pani specyfikę działania administracji i zasad planowania budżetu. Irytuje mnie taka forma prowadzenia dialogu a wręcz publiczna krytyka działania. Cokolwiek się nie ruszy to Pani ma inną koncepcję i wiele negatywnych uwag. Chętnie usłyszę co jest dobrze zrobione w Kostrzynie? Nadmienię że zmian w Gminie nie trzeba dyskutować. One są widoczne. Należy iść do przodu A nie ciągle zawracać i żyć wspomnieniami. Cieszę się bardzo, że ma Pani tak wielka potrzebę monitorowania spraw Gminy. Sprawy zaś należy oceniać obiektywnie. A subiektywne oceny proponuje zanosic do Gminy i na sesję Rady. Też tak robimy jako mieszkańcy Gminy. Obecny sposób manifestowsmie przez Panią odmiennego stanowiska niczemu nie służy. Co Pani chce ta metoda osiągnąć? Na koniec Kostrzyn to nie Swarzędz do którego ustawicznie się go przyrownuje przez grupę mieszkańców w Gminie. Każda gmina działa na tych samych warunkach tylko inny ma budżet. Dla nas Swarzędz jest tylko partnerem do rozmów we wspólnych sprawach Nikt nikomu nie ogranicza prawa wyboru miejsca zamieszkania. Pozdrawiam P.S. Udanych wakacji krzyczę.😉😊

    • Och Kasiu, Swarzędz dla Was jest tylko partnerem i krzyczycie, by Was nie porównywać, bo ma większy budżet, to może do mniejszych:
      POBIEDZISKA tylko z ZIT 28 380 888,35 + razem z powiatem na ścieżki rowerowe
      1 681 528,85 i szansa, że wzrośnie do 3 302 402,96 zł z samego ZIT powyżej 30 mln, +
      małe KLESZCZEWO 20 210 210,65 ZŁ+ z powiatem na ścieżki rowerowe 7 325 945,89 zł w sumie blisko 30 mln.
      A KOSTRZYN bardzo słabo – 10 098 461,34 zł czyli prawie trzykrotnie mniej. I procent dotacji bardzo niski, bo z budżetu gminy trzeba będzie wyłożyć drugie tyle, a może trzykrotnie tyle, bo węzeł Gułtowy jeszcze musi być wykonany.

      • W punkt! Bo o to się rozchodzi moi drodzy, że to nie w Kostrzynie się dzieje, tylko w Metropolii Poznań, która z unii ma pieniądze na swój projekt. A Kostrzyn nie skorzystał z nich na tyle, na ile planowano.

        • Mieszkaniec 3bac5b

          Jest tetranie. W Kostrzynie tylko wrzuca się fotki, bardzo krótkich odcinków dróg, które się robi. Było by to śmieszne, gdyby nie było niegospodarne! Robienie po kawałku jest niegospodarne! W ten sposób drogę o długości jednego kilometra robić będą przez 10 lat i wydadzą znacznie więcej, niż po ogłoszeniu przetargu na całą.
          W ogóle burmistrz słabo nadzoruje wykonanie, na ul. Warszawskiej budowa miała przestoje, podsypkę sypano na grubą warstwę lodu, a asfalt kładziono, gdy padał deszcz. Przy takiej pogodzie, jaką mieliśmy, dopuścić do takiej sytuacji? Nawierzchnia fatalna! Na budowę trzeba przychodzić w dzień, a nie w nocy! Panie Burmistrzu!

          • Mieszkanka 61b5d1

            Twoje przychodzenie na budowę w dzień, bez nakrycia głowy w te upały skutkuje bzdurami, którymi się tu popisujesz! Panie Mieszkańcu!

          • Mieszkaniec 3bac5b

            To nie bzdury, budowę tej drogi obserwowałem, bo jest przy dworcu. Codziennie dojeżdżam do pracy i widzę, co się dzieje. Podsypkę kładli dopiero, jak porządnie skuło lodem, chociaż cały rok prawie mrozu nie było. Z asfaltem wyszło to samo. Kilka dni opadów i akurat kładli. Tyle kasy gmina płaci, to chyba ktoś powinien reagować, bo znowu po krótkim czasie wyjdą dziury.

          • termoizolator hali widowiskowo - sportowej 7734b9

            Niestety podzielam opinię. Miałem okazję skorzystać ze ścieżki rowerowej na odcinku od Dworcowej do Grunwaldzkiej. Przejazd rowerem przez skrzyżowanie z Ogrodową to dramat. Nie wiem kto zawalił, czy projektant, czy wykonawca, ale inspektor na pewno. Kostka układana katastrofalnie – na prostym odcinku linii prostej pomiędzy chodnikiem a ścieżką nie uraczysz. Poza tym pomieszanie z poplątaniem. Tu ścieżka rowerowa, tu chodnik z dopuszczeniem ruchu pieszych, tu znowu kawałek ścieżki donikąd. Jak na budowę, która mogła być wizytówką miasta waham się miedzy miernym plus a dostatecznym minus. No i nie zsiadłem z roweru, wiec to tylko spostrzeżenia na szybko.

          • Biznesmen ee975d

            Też to zauważyłem jadąc busem od strony Ul. Pówiejskiej do Ul. Grunwaldzkiej. Czerwona kostka położona krzywo, jak byk.Aż głupio się jedzie! Dlaczego nie ma nadzoru!
            Miliony złotych wydane! Trzeba kostkę położyć od nowa.

          • Gratulacje dla Wszystkich tu piszących. Robicie dobrą robotę. Krzywa kostka jest właśnie przekładana przez wykonawcę!

          • Ambrozja 342a2b

            I do tego asfalt z tluczniem. Gwarancję wytrzyma ale potem woda zacznie zimą robić swoje. Czy ktoś to już zgłaszał. Dlaczego radni milczą?

      • Kleszczewo z ZIT ma już powyżej 30 mln zł, ostatnio znowu dostali na ścieżkę rowerową. W sumie same ścieżki rowerowe za 8100 000 zł w Kleszczewie. Przelicz to na głowę mieszkańca! Kostrzyn na szarym końcu. Bawi się!

    • Pani Kasiu. Owszem jest tylko kwestia demokracji. Kiedyś lud jak władza go nie słuchała, to wychodził na ulicę. Dzisiaj nie ma takiej konieczności. Są media w tym fora internetowe. Dialog nie polega na przyjmowaniu jedynie słusznej drogi zarządzających gminą lecz po pierwsze wysłuchaniu tego co inni mają do powiedzenia. Zatem najpierw trzeba mieć z kim rozmawiać, tylko jak druga strona nie przyjmuje argumentów drugiej to pozostają inne sposoby komunikacji. Poza tym Pani Kasiu istnieje coś takiego jak dozwolona krytyka dotyczy to zwłaszcza władzy publicznej. 20 mln deficytu z znikąd się nie wzięło. w 2014 roku nie było deficytu. Skoro Pani pisze na temat zasad planowania budżetu to proszę porównać rok 2014 zapis w uchwale budżetowej pod pozycją deficyt budżetowy – 0,00 złotych. Wie Pani w końcu krowa przestanie dawać mleko jak się jej wody i siana nie poda, a z pustej lodówki więcej się nie da wyciągnąć. To że władze nie rozmawiają to mogę Pani podać przykładów wiele.

  • Trafione P. Renato! Swarzędz właśnie rusza z budową węzła przesiadkowego w Paczkowie http://www.swarzedz.pl/index.php?id=49&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=15354&tx_ttnews%5BbackPid%5D=18&cHash=1f8c2084c909c224296fae839cfd83ce
    Pomimo, że swarzędzka komunikacja zasobna była w autobusy, pozyskano kolejne 11.
    A Kostrzyn tylko 4. Nie ma co marzyć o 18 kursach na dobę…

  • Szanowna P. Renato. W jakim celu ten monolog i slowotok. To dotyczy sprawy Stowarzyszenia siekiereckiego, jego mieszkancow. Z jakiego ramienia Pani występuje. Chciałbym usłyszeć Pani osiągnięcia z czasów pracy w Radzie Gminy. Ja jako mieszkaniec Siekierek nie znajduje żadnych Pani zasług bynajmniej na rzecz Siekierek. Nie wspomnę czasów kompostowni. Więc proszę nie krytykować i szukać drzazgi u kogoś a samemu dźwigajac belkę. Życie to nie ciagle konflikty i udowadnianie wszystkim że reszta świata to nieudacznicy i nic nierozumiejacy gamonie. . Jesli Pani dobrze się wczyta w dyskusje na stronie Gmina Kostrzyn w tym samym temacie to zauwazy Pani kto kogo i w jakim stopniu obraził. Proszę pamiętać że Burmistrz jest osobą publiczna i szkalowanie jego wizerunku i wiarygodnosci i jego pracy podając nieprawdziwe dane i informacje może się skończyć dziwnie zgodnie kpa kpc, kpkitp. Proponuje więcej rozwagi.

    • Renata Lepczyk b2375b

      Szanowny Panie Kasia, widzę, że niewiele Pan wie o moich działaniach i społecznym zaangażowaniu, ale nie jest to ważne i nie ważne jest, że ktoś się czuje nieudacznikiem. Przykro mi, nie to było moim zamiarem.
      Ważne, że wspólnie z innymi gminami utworzyliśmy Stowarzyszenie Metropolia Poznań, by na nasz wspólny projekt otrzymać środki unijne; ważne, że angażowałam się, by nasza gmina Kostrzyn mogła z tego pozyskać jak najwięcej środków, w tym na budowę transportu lokalnego (złożyłam skutecznie uwagę do Strategii ZIT w sprawie tunelu pod linią E-20, o czym poinformowałam obecnego burmistrza i Radę). Zawsze staram się interweniować zanim sprawa przybierze negatywny obrót, bo szanuję budżet gminy, który jest naszym wspólnym dobrem, bo wiem dobrze, ile dróg, kanalizacji itd. mamy do wykonania, że każda niewykorzystana złotówka oddala nas od celu.
      Transport gminny musi być wprowadzony, punkt przesiadkowy – zorganizowany! Nie cieszy mnie, że w obecnej kadencji doszedł kolejny problem, konieczność wybudowania dróg dojazdowych za ok 20 mln zł, a po ich wybudowaniu wydłuży się trasa komunikacji gminnej Czerlejno – PKP Kostrzyn o ok 1 km, bo każdy km komunikacji autobusowej kosztuje, np. obecnie Siekierki Pętla – Paczkowo ok. 1,5 km do granicy gminy – 130 tys. zł rocznie. To połączenie dobrze działa od 2009 r., ale nie jest wieczne, co wynika z umowy (czas wypowiedzenia – 6 miesięcy) i będzie działało, dopóki obie gminy mają w tym interes. Wiadome było, że Gmina Swarzędz zbuduje węzeł przesiadkowy w Paczkowie i ujmie w planach budowę pętli, bo leży to w jej interesie, a my staniemy przed problemem zorganizowania komunikacji gminnej w Siekierkach, dlatego wniosek Stowarzyszenia jest słuszny. Burmistrz na stronie urzędu oświadczył, że „, nie zakładano utworzenia nowej linii na tej samej trasie”, „Jeżeli proponowana jest nowa linia jako alternatywa dla istniejącej dziś linii komunikacji 486, gmina Kostrzyn pilnie musi zakupić nowy autobus. To koszt około 1,4 mln złotych.” A to znaczy, że interes gminy nie został zabezpieczony i z budżetu gminy będziemy musieli zakupić autobus? Mam nadzieję, że wniosek Stowarzyszenia wpłynie na jak najszybsze podjęcie działań. Dlaczego do węzła Paczkowo? Bo gminę i podróżujących będzie to kosztować taniej. Połączenie Siekierki _ Kostrzyn – fajnie! – ale nie zastąpi połączenia Siekierki – Paczkowo. Wystarczy porównać trasy przejazdów na trasie Siekierki Pętla – Kostrzyn (ok. 6 km – 9 minut jazdy), Siekierki Pętla – Paczkowo (ok 2 km – 3 minuty jazdy). Warto zastanowić się nad wprowadzeniem komunikacji gminnej Trzek – Paczkowo (4,7 km – 5 minut jazdy), wówczas całe Siekierki i Trzek będą miały dostęp do PKP.
      To dobrze, że jest dyskusja na ten temat, bo do tej pory nie wiadomo, ile połączeń i na jakich trasach.
      Co do sprawy kompostowni: pomimo, że trwało postępowanie administracyjne i sprawa nie była w gestii Rady, zorganizowałam spotkanie Rady Sołeckiej i Stowarzyszenia z Siekierek z Radnymi i przedstawicielami inwestora, by rada mogła zająć stanowisko. Właśnie podczas tego spotkania inwestor wycofał się z zamiaru budowy kompostowni w Siekierkach. Następnie na wniosek radnej z Siekierek, Rada uchwaliła jednogłośnie plan zagospodarowania przestrzennego ograniczający możliwość tego rodzaju inwestycji na tym terenie.

-

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pięć + pięć =

O nas
Pierwszy serwis lokalny w Gminie Kostrzyn o tematyce informacyjno-reklamowej.
Baza firm
Masz firmę w Kostrzynie lub okolicy? Chcesz umieścić ją w bazie serwisu? Napisz do nas!
Kontakt